روایت شخصیت های فرهنگی چینی به مناسبت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت

روایت شخصیت های فرهنگی چینی از جناب آقای رئیسی رئیس جمهوری و جناب امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت

پیام جناب  ژانگ گائو چینگ، معاون رئیس انجمن تائوئیست چین

امروز چهلمین روز شهادت رئیس جمهوری ایران  جناب آقای رئیسی و وزیر امور خارجه جناب آقای عبداللهیان است و من می خواهم تسلیت عمیق خود را از طرف انجمن تائوئیست چین ابراز کنم. من می خواهم تسلیت صمیمانه خود را به خانواده های قربانیان ابراز کنم!

انجمن تائوئیست چین مایل به حفظ روابط نزدیک با ایران، انجام مبادلات و گفت و گوهای عمیق آیینی و تحکیم مداوم دوستی ِ سنتی بین چین و ایران است.

استاد وو فو گوی- رئیس مرکز بین المللی تبادلات چین و کشورهای عرب :

این جمعه با چهلمین روز شهادت رئیس جمهور پیشین ایران و عبداللهیان وزیر امور خارجه پیشین ایران، مصادف است. درگذشت تأسف بار آنان را به دولت و ملت ایران، صمیمانه تسلیت می گوییم. دولت و مردم چین، دوستی سنّتی و قدیمی بین چین و ایران را گرامی می‌دارند و مایلند با ایران همکاری کنند تا مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به سطح جدیدی برسد.

آقای چانگ مینگ جو- رئیس مرکز توسعه فرهنگ درخت زندگی چین :

     چهل روز پیش ، شهادت ناگهانی دو شهید:رئیسی ریاست جمهور سابق ایران و عبداللهیان وزیر سابق امور خارجه ، دنیا را در شوک فرو برد و این یک ضرر بزرگ برای کشور ایران و مردم ایران است . ما امیدواریم و معتقدیم که دولت و مردم ایران بتوانند هر چه زودتر از این درد رهایی یابند ، با همکاری یکدیگر برای ساختن کشور خود تلاش کنند و به توسعه روابط همکاری دوستانه چین و ایران در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه فرهنگ و هنر ادامه دهند 

فو جی مینگ- رئیس دانشکده زبان های خارجی دنشگاه پکن

       با ابراز تأسف عمیق از درگذشت رئیسی ریاست جمهوری ایران که ایشان در حفظ ثبات منطقه به ویژه احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی، نمونه بود و کمک های مثبتی به توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران کرده و بر تقویت همکاری های همه جانبه بین چین و ایران و تعمیق روابط سنتی دو کشور تأکید کرده است وایشان در سفر به چین از دانشگاه پکن بازدید کرد و دانشجویان را به تقویت مطالعات درسی تشویق کرد تا به ادامه دوستی بین دو کشور خدمت کنند  و امید به  جوانان چین و ایران بست که برای توسعه دوستی دو کشور،تبادلات را تقویت کنند ؛ از یکدیگر بیاموزند و با هم تمدن را ایجاد کنند و برای حفظ صلح جهان، نقش مهمی ایفا کنند .

 وانگ زه جوانگ استاد دانشگاه، مدیرگروه زبان فارسی دانشگاه فرهنگ و زبان پکن و رئیس مرکز مطالعات ایران دانشگاه تربیت مدرس شان شی:

      از دیدن تصاویر زندگی شخصی رئیسی رئیس جمهوری ایران- که پس از مرگ ایشان  در رسانه های ایرانی  منتشر شد- بسیار متأثر شدم. رئیسی رئیس جمهوری خوبی بود که زندگی ساده ای داشت و به کشور و مردم خود اهمیت می داد. ایشان شخصیت صلح جویی بود که با همه کشور ها و مردم  صلح طلب دوستانه رفتار می کرد. دلم  برای رئیسی خیلی تنگ شده .

     شیو باو فینگ - رئیس مؤسسه تحقیقات کمربند - راه دانشگاه زبان و فرهنگ پکن ودبیرکل دبیرخانه پروژه ترجمه متقابل آثار کلاسیک آسیا :

         درگذشت رئیسی ریاست ‌جمهوری و وزیر عبد اللهیان ضایعه بزرگی برای مردم ایران و صلح و توسعه منطقه است. من از طرف خودم و مرکز جهانی سینولوژی درگذشت ایشان را تسلیت می گویم و ما باید اندوه را به قدرت تبدیل کنیم و صمیمانه امیدواریم که دوستی چین و ایران برای همیشه پایدار بماند!

کد خبر 20112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =